روستای باغ مهدی سانیج

روستای باغ مهدی سانیج
معرفی روستا 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

شهیدان محمود علیرضا و محمد حسین باغیانی

                                                                         

سه تنی از این شهدا عضو یک خانواده هستند که پدر و دوپسرش به درجه شهادت نایل گردیدند.

پدر خانواده شهید محمود باغیانی که در سوم فروردین سال شصت وسه در منطقه حاجی عمران فرزند شهیدش علیرضا باغیانی که در تاریخ بیست ویک خرداد سال شصت ودو در عملیات والفجرمقدماتی در منطقه فکه  و فرزند دیگرش شهید محمد حسین باغیانی در بیست ویک دیماه سال شصت وپنج در عملیات کربلا پنج در منطقه شلمچه به پدر وبرادر شهیدش پیوست وبه درجه رفیع شهادت نایل شدند.

شهید علی باغیانی

 

زندگينامه شهيد علي  باغياني

فقط با 16  سال  سن ، آنهمه شجاعت و برکت  !

شهيد  علي باغياني در سال 1351 از خانواده اي  زحمت کش  و متدين و مذهبي در دامان مادري پر مهر  و محبت  و پدری زحمتکش ازاهالی روستای باغمهدی که به کرج مهاجرت کرده بودند پرورش یافت. در  سن  7 سالگي  پا  به دبستان نهاد و با هوشياري  فوق العاده  دوران تحصيلات  ابتدائي  خود  را به پايان  رساند  و با استعدادي  که داشت ضمن تحصيل در يک کارگاه تعمير موتور سيکلت به کار فني مشغول گرديد .

شهيد علي باغياني در زمينه هاي مختلف به منظور تحقق بخشيدن  به اهداف مقدس اسلامي  ، چشمگير  و مثمرثمر بوده  است و در کانون گرم خانواده و زندگي  ساده خود لحظه اي  از خدمت  به والدين  و انجام وظايف  شرعي غافل نبوده است.وي بعلت عدم  بضاعت و کمک به پدر  در امر تامين  معاش  خانواده  براي ادامه تحصيل در کلاس  شبانه ثبت نام  نموده  و بصورت قراردادي در  تاريخ 20/10/1365 در کارخانجات صنعتي جهان مشغول به کار گرديد.

شهيد علي باغياني  با توجه به سن کمي که داشت در محيط کارخانه  و بين دوستان و همکاران  فردي  دلسوز و آشنا به مسائل  اسلامي و ديني  بود و در جهت  حفظ وحراست از ارزشها و آرمانها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي حضور فعالي در پايگاه بسيج محل داشت و از زمانيکه وارد کارخانه شد به عضويت پايگاه  بسيج    کارخانه   درآمد و شور و شوق زيادي براي حضور در جبهه هاي نبرد را داشت.

وي جهت آموزش نظامي به يکي  از پادگانهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي  کرج اعزام گرديد و سپس  در تاريخ 9/9/1366 به سوي جبهه هاي حق عليه باطل عزيمت نمود  و در عمليات فتح شهر حلبچه عراق با مزدوران  بعثي مبارزات چشمگيري داشت.

شهيد علي باغياني  در تاريخ  24/1/ ۶۷ در نبردي بي  امان که منجر  به آزادي  شهر  حلبچه  گرديد به فيض عظيم شهادت نائل گشت. عمر او   در اين دنيا 16 سال بود  ، که چه  عمر پر برکتي داشت.

اگر چه  بسيار کوتاه و طلوع و غروبش  همانند  ستارگاني  سحري بود ، اما   در همين مدت کوتاه شامل آيه مبارکه   ((  عند ربهم يرزقون ))  گرديد  و  پيکر پاک و  مطهرش  بعد از تشييع در گلزار شهداي  چهارصد دستگاه  کرج بخاک سپرده شد.

برگرفتهاز وبلاگ پایگاه شهید باغیانی

شهید محمد علی باغیانی 

 

 شهید محمد علی باغیانی متولد سال 1346 که در تاریخ3/10/1365 در سن نوزده سالگی در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

او تنها شهیدی است که در روستا به خاک سپرده شده است و پیکر مطهرش در حسینیه روستا آرام گرفت.

از دیگر شهدا چیزی در دست نداریم.

از هالی محترم درخواست می شود اگر چیزی در مورد شهدا روستا می دانند برایمان ارسال کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:59 ] [ محمد ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ روستای باغ مهدی خوش آمدید
امکانات وب

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 368
بازدید کل : 12516
تعداد مطالب : 162
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1